Tuesday, November 1, 2011

Kafein buat aku rasa berdebar??

Take in Nescafe td..konon nak power(power huh???) untuk berjaga malam hari nih..huhu..tp ni sekarang tengah rasa debar-debar. Sebab kafein ke?? adakah kafein memberi effect kepada tekanan dara darah??
huhuh..harap-harap iye  sebab tak mau la rasa perasaan macam baru lepas nightmare..huhuh..

Normal ke rase debor gini..?? .huaaa..ape-apentah.. Badan aku memang alergik sikit dengan benda-benda ade kafein..Dan jugak creamer!! Bukan tak boleh..cuma ada effect yang aku tak suka..contoh macam bila minum Kopi susu, teh tarik dan lain-lain yang ade susu semua kalau minum je pastu mesti rasa nak bery2..huhu..tapi kalau  fresh milk ok je pulak..creamer je yang tak bolehhh..huh. macam tu ade ke..?

 Aku ade kawan yang memang addict giler dengan Nescafe..huh.. kalau tak dapat boleh gigil gitu..peww..lepas tu demam. Pagi petang malam Nescafe, esok bangun pagi lagi Nescafe..Lepas tu dia punye Nescafe memang 'cowwww' dohh.. memang tak sanggup ahku nak telan...



Credit pic to Google :p



Ada tak sapa-sapa macam kawan aku nih?? penagih kafein tegar ....

Jadi ini adalah hasil carian mudah dengan google ok,.

Kafein adalah ubat peransang psikoaktif..ia boleh ditemui dalam kekacang, daun atau buah dalam beberapa jenis tanaman.. dan  kebanyan kafein sekarang diesktrak dari kopi dan daun teh (teh juga mengandungi kafein ok..)

Mampu meransang kerja jantung (mm..maksudnya kafein memang akan membuatkan jantung berdegup lebih ke??) penambah stamina dan penghilang rasa lelah..

Kafein juga selalu ditemui dalam ubat flu (oic..)

Selalu je tak boleh tido kalau dan minum kafein..macam ayah aku lansung kene sakit kepala kalau minum tu.

*Kopi, Coklat, Teh,  Cola,  Minuman penambah tenaga, Ubat-ubat flu  antaranya mengandungi kafein..mmmm

p/s : I say no to caffeine :)


No comments: