Saturday, June 14, 2014

Penjawat Awam. Anda Diperatik

Kepada penjawat awam, penjawat tak awam pun sama,

Pesanan dari timbalan ketua pengarah 

Jangan datang office lambat,
Jangan tidor masa waktu bekerja,
Jangan hilang tiba-tiba,
MC pun jangan nak berderet sangat.


“Jangan jadikan alasan menonton bola menjejaskan produktiviti dan prestasi kerja. Jika ada antara mereka yang tergelincir, tindakan disiplin akan dikenakan dan itu adalah perkara biasa"

"Bukan saja tidak hadir bertugas tetapi masalah lain yang menjejaskan prestasi kerja juga diambil kira dan dikenakan tindakan,” katanya.

Berikutan itu, beliau menasihatkan semua penjawat awam agar tidak 'bermalas-malas' ke tempat kerja sepanjang musim Piala Dunia ini.

“Mereka yang minat, boleh menonton pasukan mereka suka, tetapi waktu kerja mesti bekerja"

gittew kata Timbalan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam (Operasi), Datuk Seri Zainal Rahim Seman.


Kalo aku jadi bos aku warning siap-siap. Jangan buat hal..tumbuk kang. Nak mengulor  kena ajak aku sekali kalau nak selamat.



Sumber-Sinar Harian



12 comments:

Marou Apple Hijau said...

selamat menonton bola. BBL tunggu final baru nak tengok

JR said...

Tengok bola pun tengok juga, tapi kerja itu amanah Allah, biar halal rezekinya....

Bahrain Ramlan said...

Pekerja pun dah pandai menjawab mulalah jawap bola 4 tahun sekali..hahaha


adarain.com

Hafiza AizZawa said...

setakat nie kat opis Fiza oke lg.. takde yg mc tetibe.. lambat tetibe sbb bola.. hihi... mungkin bola baru bermula kot..

ewanthology said...

jaga jaga

QasehnyaRania said...

jaga jaga ada yg memandang hihi

Myra Jay said...

Mudah2an pekerja mematuhi arahan tu..

Masing2 sure lemau je nak keje pagi ;D

Myra Jay said...

Mudah2an pekerja mematuhi arahan tu..

Masing2 sure lemau je nak keje pagi ;D

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Berpada-pada lah dlm menonton bola tu.. seimbang dgn kerja..

Fazleyatul Aini said...

saya tak tengok bola. selamat la hihi

Cho Zila said...

ha.. ha.. nasib chot tak jadi bos...

Adaa Arsenal said...

maap cik saya penjawat swasta. entry ni takde kena mengena dengan saya... :p